Görüntülü sohbet uygulaması Qzone, birçok Çinli internet kullanıcısı için bir sosyal ağ tercihidir. Şirket tarafından oluşturuldu sayfa, kullanıcıların blog yazmasına, fotoğraf göndermesine veya video izlemesine, günlük tutmasına ve daha fazlasına olanak tanır. Her kullanıcının profilini sundukları uyumlu temalardan özelleştirmesine izin veren özel bir arka plan özelliği sunar. Benzersiz bir yönü, kullanıcıların en sevdikleri şarkıları indirebilecekleri ve sayfa açık bırakıldığı sürece çalmalarını sağlayabilecekleri arka plan müziği seçeneğidir.
2015 yılında Qzone 755 milyon kullanıcıyı ağırladı ve şu anda bu sayı günden güne yükseliştedir. Qzone’un ana rakibi RenRen, % 17 pazar payına sahip Facebook tarzı bir sosyal medya uygulaması, Qzone ise % 22 Pazar payına sahiptir. Çin ekonomik bir güç olarak büyümeye başladığında, gittikçe daha fazla insan internete dönmeye başlayacak ve dillerini ve senaryolarını yerel olarak anlaşılır bir şekilde sunan bir hizmeti tercih ettikleri için, bu uygulamalar uzun süre önemli olmaya devam edecektir.
Görüntülü sohbet uygulaması Qzone 2005 yılında kuruldu. Kullanıcıların bloglarını özelleştirmelerine, günlüklerini tutmasına, fotoğraf göndermesine ve müzik dinlemesine olanak tanır. Yavaş yavaş, Qzone kişisel bir alandan en büyük sosyal açık ağ platformuna dönüştü ve aylık aktif kullanıcıları 600 milyondan fazla büyüdü.
Şirketin tarihi, Tencent başkan yardımcısı Peter Zheng’in 2006 yılında Qzone ekibine katıldığı zamana kadar uzanıyor. Katıldığı anda Zheng, Web 2.0 uzay modeli blogunu başlattı. Bu başarılı bir dönüşümdü ve kullanıcıları 2006 sonuna kadar 1 milyona ulaştı. Sayı artmaya devam etti ve aylık aktif kullanıcılar 2007 sonunda 100 milyonu kırdı. Aynı zamanda, 51.com ve Renren çok sayıda kullanıcıyı cezbeden bir sosyal ağ devi oldu.
Facebook o zaman Çin’de çok iyi bilinmiyordu. Qzone ekibi, çoğu Çinli internet şirketinin Tencent’ten gelen güçlü para ve trafik desteği ile sosyal ağ iş modelini düşündüğü gibi ikinci bir girişimde bulundu. Bu sayede, yorum ve repost paylaşım modeli olgunlaştı ve ortaya çıkan mikro bloglama ihtiyacına hitap etti. 2009 yılında Qzone kullanıcıları 300 milyona ulaştı.