Görüntülü Sohbet Uygulaması Zoom, özellikle toplu bir halde ve iş yerlerinde görüntülü olarak kullanılan bir uygulamadır. Evden çalışmasanız bile, muhtemelen Zoom’u duymuşsunuzdur.
Koronavirüs krizi ışığında, video konferans uygulaması, hem iş hem de kişisel ortamlarda başkalarıyla yüz yüze bağlantı için çok önemli bir haline gelmiştir.
Zoom artık ülke çalışanlarının toplantılarından aile ile sıcak bir görüşmeye kadar çok çeşitli amaçlarla kullanılır.
Zoom, sanal video ve sesli konferans, web seminerleri, canlı sohbetler, ekran paylaşımı ve diğer ortak çalışma özelliklerini ayarlamanızı sağlayan bulut tabanlı bir video iletişim uygulamasıdır.
Bir Zoom toplantısına katılmak için bir hesaba ihtiyacınız yoktur ve platform Mac, Windows, Linux, iOS ve Android ile uyumludur, yani neredeyse herkes buna erişebilir.
Elbette video konferans uygulamaları yeni değil. Zoom, Skype, Cisco Webex ve Google Meet’i içeren uzun bir listedeki uygulamalardan biridir.
Zoomun çekiciliğinin büyük bir kısmı basitliktir. Başlamak kolay, uygulamadaki galeri, görünüm gibi popüler özelliklerle kullanmak çok kolaydır. Çağrıdaki kişileri görmenizi sağlayan bir bölümü de vardır.
Görüntülü sohbet uygulaması diğer tüm uygulamalar gibi kullanılır. Girişte isterseniz mailinizle bir hesap açabilirsiniz isterseniz de bilgi girmeden anonim bir giriş yapabilirsiniz.
Bu, platformun ücretsiz olduğundan dolayı en popüler kullanım yöntemidir. Bu versiyonu sınırsız bire bir toplantılar sunar, ancak üçten fazla katılımcıyla video konferans 40 dakika ile sınırlıdır. Tabii isterseniz her zaman başka bir toplantı başlatabilirsiniz. Arkadaşlarınızla veya ailenizle sohbet etmek için arada bir kullanmayı planlıyorsanız Zoom’un iyi kullanım halidir.
Pro planı, küçük bir ekiple çalışıyorsanız veya düzenli olarak genişletilmiş video görüşmeleri yapmayı planlıyorsanız idealdir. Grup toplantı uzunluğunu 40 dakikadan 24 saate uzatmanın ötesinde, bu paket ev sahiplerinin yinelenen toplantılar için kimlikler oluşturmasına ve kayıtlı toplantıları bulutta saklama yeteneğine, artı gelişmiş kullanım raporları hizmeti sunar.
Küçük ve orta ölçekli şirketler için işbirliğini kolaylaştırmak için bir fiyatlandırma planı olan versiyonudur. Ancak karşılığında tüm davetlerde şirket markalaşması, özel müşteri desteği ve otomatik olarak oluşturulan transkripsiyon gibi daha fazla özellik hizmeti sağlar.